- - - - nasza szkoła

O Nas

Od momentu założenia w 2019 roku, nasza placówka stała się jednym z wiodących ośrodków edukacyjnych w Bielsku-Białej, oferując wyjątkowy program nauczania, który przygotowuje uczniów do wyzwań współczesnego świata.

- - - - NASZ MISJA

Przygotowanie do wyzwań przyszłościi

Jako nadrzędny cel Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School stawia sobie przygotowanie uczniów do wyzwań ciągle zmieniającego się świata.

Podążając za myślą Martina Luthera Kinga Juniora, wierzymy, iż celem prawdziwej edukacji jest rozwijanie zarówno intelektu, jak i charakteru uczniów.

Chcemy, aby nasi uczniowie otrzymali wszechstronne wykształcenie, jednocześnie stając się odpowiedzialnymi za siebie i innych liderami, którymi kierują silne wartości moralne.

W procesie uczenia się i nauczania przykładamy dużą wagę do nauki języków oraz samokształcenia, które opiera się na poszukiwaniu wiedzy i krytycznej analizie informacji, a także do praktycznego zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności.

Równie ważne są otwartość umysłu oraz aktywne poznawanie i zrozumienie innych kultur.

Chcemy jednocześnie rozwijać poczucie narodowej tożsamości oraz przynależności do światowej społeczności.

- - Kształcenie i Kadra - -

Nasz Program Nauczania

Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford oferuje unikalny program nauczania, który łączy elementy międzynarodowego i krajowego systemu edukacji. Uczniowie mają możliwość wyboru pomiędzy maturą międzynarodową IB i maturą krajową, z naciskiem na naukę w języku angielskim. Program obejmuje szeroką gamę przedmiotów, które rozwijają krytyczne myślenie, zdolności analityczne oraz umiejętność pracy w zespole.

W naszej szkole pracuje doświadczona kadra nauczycieli, w tym wykładowcy anglojęzyczni oraz eksperci w swoich dziedzinach. Współpracujemy również z wykładowcami akademickimi i organizacjami międzynarodowymi, co pozwala naszym uczniom na poszerzanie horyzontów i zdobywanie wiedzy na najwyższym poziomie.

- - - - Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Dołącz do Oxford Secondary School!

- - - - Dlaczego warto wybrać nas?

Kompetencje na miarę jutra

Indywidualne podejście

Zapewniamy każdemu uczniowi wsparcie w rozwoju, oferując mentoring i elastyczność programu nauczania, dopasowanego do jego potrzeb.

Międzynarodowy charakter

Łączymy polski system edukacji z międzynarodowym, oferując możliwość uzyskania dyplomu maturalnego uznawanego globalnie.

Otwartość na różnorodność

Skupiamy się na kształtowaniu umiejętności interpersonalnych i szacunku do różnych kultur, które wzbogacają naszą społeczność.

Historia Szkoły

Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School rozpoczęło swoją działalność 1 września 2019 roku.

Część Oxford Centre
Liceum jest częścią kompleksu edukacyjnego Oxford Centre, obejmującego:

Oxford Pre-School – przedszkole,
Oxford Primary School – szkołę podstawową,
Oxford Secondary School – liceum,
Oxford Language School – szkołę językową.

Główne założenia

Wszystkie placówki stawiają na dwujęzyczną edukację, realizując trzy główne założenia:

  1. Rozwój kompetencji językowych i porozumiewania się w językach obcych,
  2. Zrozumienie międzykulturowe,
  3. Aktywne metody nauczania, w tym metoda projektu.
Cel powstania liceum

Liceum powstało, aby umożliwić absolwentom szkół podstawowych zdobycie edukacji na poziomie międzynarodowym. Celem było przygotowanie uczniów zarówno pod kątem wiedzy, jak i umiejętności, do studiów w Polsce i za granicą.

Nasza droga do autoryzacji International Baccalaureate

Wrzesień – grudzień 2019: pierwsze kroki
  • Wrzesień 2019: Złożenie wniosku do organizacji International Baccalaureate w Genewie o status szkoły kandydata.
  • Październik 2019: Przyznanie statusu szkoły kandydata. Liceum nawiązuje współpracę z konsultantem IB i wybiera przedmioty do programu IB Diploma.
  • Listopad–grudzień 2019: Szkolenia nauczycieli, przygotowanie dokumentacji, programów nauczania oraz wizyta konsultacyjna IB zakończona pozytywnym raportem.
Styczeń – maj 2020: uzyskanie autoryzacji
  • Styczeń 2020: Złożenie wniosku o autoryzację.
  • Kwiecień 2020: Wizyta autoryzacyjna zakończona pozytywnym raportem, potwierdzającym spełnienie standardów IB.
  • Maj 2020: Liceum otrzymuje certyfikat IB jako pierwsza szkoła na Podbeskidziu i uzyskuje status Światowej Szkoły IB (IB World School).
Od września 2020: realizacja programu IB
  • Wrzesień 2020: Otwarcie pierwszej klasy IB – DP Year 1.
  • Maj 2022: Pierwsze egzaminy matury międzynarodowej IB Diploma.

- Stephana Covey'a -

7 Nawyków skutecznego działania

1.

Nawyk 1. BĄDŹ PROAKTYWNY
Bądź proaktywny znaczy ni mniej, ni więcej tylko: bądź kowalem swojego losu, weź odpowiedzialność za swoje życie. „Jestem proaktywny” oznacza: „Czuję się odpowiedzialny za swoje życie, to ode mnie zależy czy będę się smucić czy cieszyć, mogę wybrać swoją reakcję na wszystko, co mnie spotyka, kierownica jest w moich rękach”. Celem jest nauczyć dzieci myśleć o konsekwencjach swoich decyzji, o ich rezultatach, zanim zdecydują się coś robić.

2.

Nawyk 2. ZACZYNAJ Z WIZJĄ KOŃCA
Zaczynać z wizją końca to nic innego, jak zastanawiać się nad wynikiem, zanim przystąpimy do działania.

3.

Nawyk 3. RÓB NAJPIERW RZECZY NAJWAŻNIEJSZE
Ten nawyk pomaga decydować, co jest najistotniejsze i o co należy zadbać w pierwszej kolejności. Pomaga dostrzec, że wszyscy mamy do dyspozycji ograniczoną ilość godzin każdego dnia i że sami decydujemy, na co przeznaczamy swój czas.

4.

Nawyk 4. MYŚL W KATEGORIACH WYGRANA – WYGRANA
To nawyk dość trudny, ale i bardzo potrzebny, bo pozwala unikać konfliktów i agresji. Bazuje na przekonaniu, że można coś osiągnąć nie niszcząc innych. Można zadbać zarówno o siebie jak i o dobro drugiej osoby. Warto negocjować, a nie chodzić na kompromisy, bo kompromis wymaga daleko idących ustępstw i siła rzeczy wywołuje frustrację. Myślenie w kategoriach wygrana – wygrana pomaga w rozwiązywaniu sporów także w relacjach dorosły – dziecko.

5.

Nawyk 5. STARJ SIĘ NAJPIERW ZROZUMIEĆ, A POTEM BYĆ ZROZUMIANYM
To propozycja: najpierw słuchaj, potem mów. Słuchając innych z uwagą osiągamy wyższy poziom porozumienia. Ucząc małe dzieci piątego nawyku musimy wziąć pod uwagę ich fazę rozwoju. Małe dzieci mają trudność ze zrozumieniem innego punktu widzenia niż ich własny. Najlepszą metodą wprowadzenia tego nawyku jest praktykowanie słuchania uszami, oczami, ale i sercem. Jednym słowem: mamy jedne usta i dwoje uszu po to, abyśmy najpierw nauczyli się słuchać, a dopiero potem mówić.

6.

Nawyk 6. STWÓRZ SYNERGIĘ
Synergia to ukoronowanie wcześniejszych nawyków, naturalnie z nich wynika. Kiedy dostrzegamy i szanujemy innych ludzi, jesteśmy w stanie współpracować z nimi, doceniać ich zalety, wykorzystywać
talenty i dokładać własny, a w efekcie dochodzić do wspaniałych rezultatów. Zasadę synergii łatwo wyjaśnić dziecku pokazując na przykład koncert orkiestry albo mecz gry zespołowej. Każdy muzyk umie sam zagrać na swoim instrumencie, ale gdy grają razem powstaje dzieło piękniejsze, bardziej poruszające.

7.

Nawyk 7. OSTRZ PIŁĘ
Nazwa nawiązuje do anegdoty o drwalu, który był tak zajęty wycinaniem drzew, że nie miał czasu naostrzyć piły. Tępym narzędziem pracował z mozołem, powoli, coraz ciężej, ale nie chciał robić sobie
przerw w pracy. Tymczasem właśnie przerwa na regenerację i na ostrzenie piły pomogłaby w realizacji celu. Siódmy nawyk daje siłę, by realizować wszystkie inne. Choć dzieci mają niespożytą energię, także
potrzebują regeneracji. Odpoczynku i wzmocnienia potrzebuje głowa (intelekt), serce (relacje, emocje), dusza (potrzeba szukania sensu i ukojenia) i ciało.

- - - - Liceum oczami naszych uczniów w pięciu słowach

akademickie – otwarte – międzykulturowe – przyjazne – wspierające

- - Kształcenie i Kadra - -

Nasz Program Nauczania

Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford oferuje unikalny program nauczania, który łączy elementy międzynarodowego i krajowego systemu edukacji. Uczniowie mają możliwość wyboru pomiędzy maturą międzynarodową IB i maturą krajową, z naciskiem na naukę w języku angielskim. Program obejmuje szeroką gamę przedmiotów, które rozwijają krytyczne myślenie, zdolności analityczne oraz umiejętność pracy w zespole.

W naszej szkole pracuje doświadczona kadra nauczycieli, w tym wykładowcy anglojęzyczni oraz eksperci w swoich dziedzinach. Współpracujemy również z wykładowcami akademickimi i organizacjami międzynarodowymi, co pozwala naszym uczniom na poszerzanie horyzontów i zdobywanie wiedzy na najwyższym poziomie.

- współpraca -

Nasi Partnerzy

Nasze liceum współpracuje z prestiżowymi instytucjami edukacyjnymi i organizacjami międzynarodowymi, które wspierają rozwój naszych uczniów. Należą do nich: